Betreft: je bestelling

"Betreft je bestelling" is een slimme subject line van een webshop die erg vasthoudend blijkt te zijn als het gaat om je een tweede bestelling te laten plaatsen. Hieronder hun salespraktijken van de afgelopen week:

Ik heb vorige week 12 december iets aangeschaft in een bekende webshop waarna direct de bijhorende bevestigingen netjes volgden. Direct daar weer op volgend kwam er een mailtje binnen met € 5,- korting als je je inschrijft voor de nieuwsbrief. Bestelling + nieuwsbrief + bevestigingen = totaal 4 mailtjes.

Vervolgens heb ik bijna elke dag een nieuwsbrief/aanbieding ontvangen.

"Alsjeblieft, jouw cadeau"


12 december.
Later die dag de eerste kennismaking: een rustig opgemaakte korte nieuwsbrief met weinig tekst. Het is immers het cadeau naar aanleiding van de inschrijving op de nieuwsbrief. Goed uitgelicht is de code die te gebruiken is in de webshop.

"Herinnering: Er ligt een mystery-cadeau van 50,100 of 150 euro voor je klaar"


14 december.
Aparte landingspagina met daarin een afbeelding van een waardebon van natuurlijk € 150,- voor als ik direct weer wat bestel van minimaal € 20,-. De waardebon komt automatisch in je winkelmandje bij het afrekenen. Het cadeau betreft een espressoapparaat, een mini ipad, een laptop, een tv óf een vakantiecheque.

Je hoeft niet de slimste te zijn om te bedenken wat het mystery-cadeau zal zijn.

"Alles 20 euro! Alléén vandaag nog geldig!"


15 december.
Actie op de website met inderdaad heel veel artikelen voor € 20,-. Ook sommige artikelen die goedkoper waren dan € 20,- zijn nu € 20,- ! Actie bleek meerdere dagen actief.

"Je boekingsbevestiging, S. Sanders"


17 december.
Link naar een aparte landingspagina van de webshop met een waardebon voor een citytrip twv € 279,- bij mijn volgende bestelling van minimaal € 20,-. Ook hier wordt dit pas actief op moment van afrekenen zo staat erbij geschreven.

"Er staat een gratis kerstpakket voor je klaar, S. Sanders"


18 december.
Hier ook weer aparte landingspagina, nu een kerstpakket twv € 50,- bij mijn volgende bestelling van minimaal € 20,- .

"Slechts t/m maandag geldig: alles 20 euro"


19 december ochtend.
Weer een actie geïntegreerd met de website. In een bepaalde artikelgroep, waarschijnlijk automatisch samengesteld, is alles tijdelijk € 20,-.

"Betreft: je bestelling"


19 december begin van de middag.
De cirkel is rond. Een dankjewel naar aanleiding van mijn oorspronkelijke bestelling op 12 december. € 7,50 korting met een aparte code op een aparte landingspagina. En weer bij een minimale bestelling van € 20,-.

"We wish you a very sexy XMAS"


20 december.
Ach wat aardig. De beste wensen zonder aanbieding of wat dan ook.

"Laatste kans! Gratis citytrip speciaal voor jou"


21 december.
En ze gaan dus door. Dit is echt de allerlaatste kans voor de gratis citytrip twv € 279,- bij een minimale bestelling van € 20,-. De boardingpass hebben ze alvast voor mij uitgeprint.

"Alleen vandaag nog geldig!"


22 december.
En kopie van de mailing van ochtendmail van 19 december. Weer een actie geïntegreerd met de website. In een bepaalde artikelgroep, is alles alleen vandaag nog € 20,-.
Onder aan deze copy&paste mailing is er nog een tweede trigger geplakt: een mooie afbeelding waarin staat dat als je voor vanavond 20:00 uur bestelt je de bestelling nog voor de Kerst in huis hebt.

"Jouw bonuskorting staat voor je klaar,  S. Sanders"


23 december.
Jawel, daar is die €7,50 korting weer. Speciaal voor mij. Maar... in de kleine lettertjes onder aan wederom een mooi opgemaakte mailing staat nu dat deze korting geldig is bij een minimale besteding van €30,- in plaats van de €20,- euro die het hiervoor steeds was. Echter de link van de vorige mailing met dezelfde korting waarbij het minimale bedrag €20,- euro was is ook nog steeds actief.


Er volgden nog enkele variaties op bovenstaande mailingen in een pittige eindejaars rush. Ik heb er niet meer op geklikt en de waardoor de mailing intensiteit afgenomen lijkt.  Ik heb zelfs geen nieuwjaarsmailing ontvangen.

Hoe lang zou dit alles nog doorgaan? Hoeveel is ze die tweede bestelling van mij waard? Wat als ik inderdaad dan een tweede bestelling plaats? Genoeg interessante dingen om in de gaten te houden.

Binnenkort zal ik een bestelling plaatsen bij 2 andere webshops waaronder Coolblue. Webshops die ik al heb bezocht en waarvan ik nu al dagelijks de ene na de andere advertentie gepresenteerd krijg op pagina's als Telegraaf.nl en Facebook. Dit terwijl ik meerdere adblockers en trackblockers als Ghostery en Disconnect actief heb.
Homepage