De helft van de online-ticketbedrijven doet niet wat het belooft. Dat is een van de makkelijker te ontdekken statistieken na het organiseren van een tweetal grote evenementen. De helft is veel, heel veel want er zijn maar 4 grote spelers die de dienst uitmaken en allemaal hebben ze prijzen van rond de €1,00 per ticket. Daar zit dan van alles in, iDeal, bankkosten, incassokosten, servicekosten en allerlei andere leuke posten. Dat tikt dus lekker aan als je duizenden tickets wilt verkopen.
We zijn nu twee ticketboeren verder en de conclusie is nu al duidelijk. Twee gehad, twee die niet leveren wat ze beloven. Dus of we hebben pech en hebben net de verkeerde twee gekozen of, en daar ben ik bang voor, zijn alle ticketboeren hetzelfde, mooi achterover zitten en afschuiven.
Ik blijf bij het idee dat het een simpele business kan en moet zijn. Een stuk software, een goede backoffice, telefonische ondersteuning en klaar. Blijkbaar werk dat niet zo. Er is altijd wel een excuus, die te vaak bij derden wordt gezocht, maar beter wordt het niet. Eventbrite, die doen ticketing voor gratis evenementen maar bieden ook een betaalde versie aan. Eventbrite is hoe het zou moeten zijn en ik kan niet wachten om daar voor te gaan betalen als ze gratis al zo'n perfecte dienst leveren.
