Clicks voor kaas

Voor Red Een Kaas 2 bestelden in nauwelijks 32 uur er totaal 2007 personen voor naar een eerste schatting ongeveer 5000 kilogram Parmigiano Reggiano. Editie 2013 van dit crowdfunded event heeft bij het bestellen deze keer voorrang gegeven aan de nieuwsbrieflezers (10.388). Uit loyaliteit naar de trouwe lezers en om eens te kijken wat het effect zonder de inzet van Twitter en Facebook zou zijn. Dit resulteerde in de volgende verrassende stats:

6563 unieke personen (64,1% van het totaal abonnees) hebben de nieuwsbrief geopend en hebben deze totaal 26.097 keer geopend
Vanuit de nieuwsbrief gingen er 1772 kliks naar de betaallink (50% van alle kliks binnen de nieuwsbrief)
742 kliks registreerden wij al in de dagen in aanloop naar de voorverkoop op de nog niet actieve betaallink
Op de dag van de voorverkoop, zaterdag 9 maart, werd de blogpost op de website 1077 keer bekeken
Het bericht op Facebook is op die zaterdagochtend 2749 keer gelezen, 41 keer gedeeld en 101 keer geliked
Totaal is er 434 keer geklikt op de originele Twitter-link die naar de blogpost verwees
Via onze eigen Twitter accounts is het aankondigende bericht 16 keer door anderen gedeeld en uitgezet naar een netwerk van tienduizenden
Voor Red Een Kaas 2 is slechts één keer in de media geweest met een bericht op Omroep Gelderland


Op 15 maart zat iedereen al weer klaar voor de tweede ronde. Een extra dag Red Een Kaas. Vanaf 12 uur gingen de lijnen weer open.
Homepage